téarma.ie foclóir.ie teanglann.ie gaois.ie logainm.ie
Ar ais chuig leagan don scáileán Back to screen version
An Bunachar Náisiúnta Téarmaíochta don Ghaeilge
The National Terminology Database for Irish
Gach réimse All domains Roghanna Options
3562
Líon torthaí a aimsíodh
Number of matches found
« » 1 2 3 4 5 6 7 8 · · · · 35 36
GAcanóin bain3
gu canóna, iol canónacha
ENcanon s
dréacht ceoil ina gcanann (nó ina seinneann) guthanna difriúla an ceol céanna i nglanaithris, ceann i ndiaidh a chéile, ar an tuinairde chéanna nó ar thuinairde dhifriúil (CT)
musical composition in which different voices sing (or play) the same music in strict imitation one after the other, at the same pitch or at a different pitch (CT)
an guth is airde i gceol córúil ilfhónach
the highest voice in polyphonic choral music
GAcaoineachán fir1
gu caoineacháin
ochlán fir1
gu ochláin, ai ochláin, gi ochlán
olagón fir1
gu olagóin, ai olagóin, gi olagón
caointeoireacht bain3
gu caointeoireachta
caoineadh fir
gu caointe, iol caointe
mairgne bain4
gu mairgne, iol mairgní
mairgneach bain2
gu mairgní, ai mairgneacha, gi mairgneach
goltraí bain4
gu goltraí, iol goltraithe
tuireamh fir1
gu tuirimh, ai tuirimh, gi tuireamh
marbhna fir4
gu marbhna, iol marbhnaí
GAcaol fir1
gu caoil, iol caolta
(cuid de ghiotár, veidhlín, etc.)
ENneck s
(of guitar, violin, etc.)
GAcéad fir1
gu céid, iol céadta
(guth, uirlis cheoil, etc.)
ENfirst s
(of voice, instrument, etc.)
GAcéadú fir
gu céadaithe
ENcent s
idirchéim bhídeach arb ionann í agus an 100ú cuid de leath-thon nó an 1200ú cuid d'ochtach (CT)
tiny interval, equivalent to the 100th part of a semitone, or 1200th part of an octave (CT)
GAceangal fir1
gu ceangail, ai ceangail, gi ceangal
Idirphíosa a nascann dhá mhír de shaothar ceoil agus é éagsúil leo go minic; i gcúrsaí popcheoil, mír (8 mbarra de ghnáth) i ngnáthstruchtúr amhrán 32 bharra atá éagsúil leis an véarsa agus leis an gcúrfá.
A transitional, often contrasting, passage linking two sections of a composition; in popular music, a section (usually of eight bars) which contrasts with both verse and chorus in a typical thirty-two bar song structure
« » 1 2 3 4 5 6 7 8 · · · · 35 36