téarma.ie foclóir.ie teanglann.ie gaois.ie logainm.ie
Ar ais chuig leagan don scáileán Back to screen version
An Bunachar Náisiúnta Téarmaíochta don Ghaeilge
The National Terminology Database for Irish
Gach réimse All domains Roghanna Options
253
Líon torthaí a aimsíodh
Number of matches found
» 1 2 3
GAfógraíocht bain3
gu fógraíochta
Business » Enterprise & Development The publication of facts or opinions re goods or services, to awaken the public's interest and persuade them to purchase.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Foilsiú fíricí nó tuairimí maidir le hearraí nó seirbhísí, chun suim an phobail a mhúscailt agus áiteamh orthu iad a cheannach.
GAfeachtas fir1 fógraíochta
gu feachtais fógraíochta
Business » Enterprise & Development Organized course of action, planned to achieve the predefined objectives of advertising.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Beart eagraithe, pleanáilte d'fhonn aidhmeanna réamhshainithe na fógraíochta a bhaint amach.
GAseirbhís bain2 iardhíola
gu seirbhíse iardhíola, ai seirbhísí iardhíola
Business » Enterprise & Development Back-up services and facilities provided by the suppliers of goods and services to their customers. After-sales service can include free maintenance and repairs, a telephone service for dealing with customers' queries, and an express parts delivery service.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Seirbhísí agus saoráidí tacaithe a sholáthraíonn soláthraithe earraí agus seirbhísí dá gcustaiméirí. B'fhéidir go gcuimseodh seirbhís iardhíola cothabháil agus deisiúcháin saor in aisce; seirbhís ghutháin chun déileáil le ceisteanna custaiméirí agus mearsheirbhís seachadta páirteanna.
ENaim s
(objective)
GAcuspóir fir3
gu cuspóra, iol cuspóirí
Business » Enterprise & Development A thing aimed at or sought; a target, a goal, an aim.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Rud a ndírítear air nó a lorgaítear; sprioc, rún, aidhm.
while adjudging development aims
le linn cuspóirí forbartha a bhreithniú
ENangel s
GAaingeal fir1
gu aingil, ai aingil, gi aingeal
Finance An individual providing venture capital.
Airgeadas Duine a chuireann caipiteal fiontair ar fáil.
(speech)
GAurlabhairt bain3 (caint / of speech)
gu urlabhartha
urlabhraíocht bain3 (foghraíocht / phonology)
gu urlabhraíochta
Business » Enterprise & Development The production or formation of speech sounds, words, etc.; articulate utterance or expression; speech.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Táirgeadh nó cruthú fuaimeanna labhartha nó focail; friotal sothuigthe; caint.
GAcomharthaíocht bain3 coirp
gu comharthaíochta coirp
Business » Enterprise & Development The nonverbal signals communicated in sales interactions through facial expressions, arms, legs, and hands.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Na comharthaí neamhbhriathartha a chuirtear in iúl in idirghníomhartha díolacháin trí ghothaí aghaidh, lámh agus cos.
GAfeachtas fir1
gu feachtais, ai feachtais, gi feachtas
Business » Enterprise & Development 1. program of coordinated advertisements and promotional activities intended to accomplish a specific marketing or sales objective 2. series of advertisements with a common selling theme
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt 1. clár d'fhógraí comhordaithe agus d'imeachtaí tionscnaimh ceaptha le haidhm shonrach margaíochta nó díolacháin a bhaint amach 2. sraith fógraí le téama díola coiteann
GAcor fir1 iomaíoch
gu coir iomaíoch
Business » Enterprise & Development The place within the market that allows an item or service to compete on a level with other competitive items or services. At the time the item or service reaches a noticeable percentage share of the entire market, it is declared to be in a competitive position
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt An suíomh laistigh den mhargadh a ligeann d'earra nó do sheirbhís dul in iomaíocht ar chomhleibhéal le hearraí nó le seirbhísí iomaíocha eile. Nuair a ghnóthaíonn earra nó seirbhís sciar céatadáin sonrach sa mhargadh iomlán, dearbhaítear go bhfuil cor iomaíoch bainte amach aige.
GAtomhaltóir fir3
gu tomhaltóra, iol tomhaltóirí
Business » Enterprise & Development The ultimate user of a product or service; less accurately, a person who purchases the product or service.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Úsáideoir bunaidh táirge nó seirbhíse; gan a bheith chomh cruinn, duine a cheannaíonn táirge nó seirbhís.
Business » Enterprise & Development An investigation of the behavior and motives of people as purchasers and consumers.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Iniúchadh ar iompraíocht agus spreagthacht daoine mar cheannaitheoirí agus mar thomhaltóirí.
Business » Enterprise & Development Pertaining to the study of population group data in terms of external characteristics, e.g., age, income, occupation, education level, race, and national origin.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Bainteach le staidéar ar shonraí grúpa daonra i dtéarmaí saintréithe seachtracha, e.g., aois, ioncam, slí bheatha, leibhéal oideachais, cine, agus bunús náisiúnta.
ioncam fir1 roghnach dímholta/superseded
gu ioncaim roghnaigh
Business » Enterprise & Development The amount of disposable income that is left over after paying for essentials such as food, shelter, and clothing. Marketers of items compete with these essentials to obtain purchases. During a weak economy, people concentrate on necessities and often have less for advertized goods and services.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Méid an ioncaim indiúscartha atá fágtha tar éis íoc as riachtanais ar nós bia, foscaidh, agus éadaí. Téann lucht díolta earraí in iomaíocht leis na riachtanais seo chun ceannacháin a ghnóthú. I rith geilleagair lag, díríonn daoine ar na riachtanais agus is minic a bhíonn níos lú airgid acu d'earraí agus do sheirbhísí fógartha.
GAfostaí fir4
gu fostaí, iol fostaithe
Business » Enterprise & Development Any person hired by a store or other retail operation or another person to work for wages (salary or commission).
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Duine a fhostaíonn stór nó oibríocht miondíola eile nó duine eile chun obair a dhéanamh ar phá (tuarastal nó coimisiún).
ENentrepreneurial skill s
pl entrepreneurial skills
GAscil bain2 fiontraíochta
iol scileanna fiontraíochta
scil bain2 ghnó-eagraíoch dímholta/superseded
ai scileanna gnó-eagraíocha
scil bain2 fhiontraíoch dímholta/superseded
ai scileanna fiontraíocha
GAonnmhairigh br reachtaíocht/legislation
abr onnmhairiú, aidbhr onnmhairithe
easpórtáil br
abr easpórtáil, aidbhr easpórtáilte
Business » Enterprise & Development A general principle in global selling; to sell an item produced in one country to another.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Prionsabal coitianta i ndíolachán domhanda; rud a tháirgtear i dtír amháin a dhíol i dtír eile.
GAonnmhairiú fir reachtaíocht/legislation
gu onnmhairithe
easpórtáil bain3
gu easpórtála
Business » Enterprise & Development The action or practice of selling goods or services in a country other than the country in which they were produced.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt An gníomh nó cleachtas a ghabhann le hearraí nó seirbhísí a dhíol i dtír seachas sa tír inar táirgeadh iad.
Business » Enterprise & Development 1. A sociological concept that describes changes in families across time. Emphasis is placed on the effects of marriage, divorce, births, and deaths on families and the changes in income and consumption through various family stages. 2. Families account for a very large percentage of all consumer expenditures. Much of this spending is systematic and stems from natural needs that change as a family unit goes through its natural stages of life. These range from the young single and the newly married stages to the full nest as the children are born and grow, to the empty nest and the final solitary survivor stage. Each transition prompts changes in values and behaviour.
branda fir4 coimhlinte dímholta/superseded
branda fir4 comórtais dímholta/superseded
ai brandaí comórtais
Business » Enterprise & Development A line extension of a main brand that is marketed by one producer to compete directly with the lower-priced products of other producers in a given market. The fighting brand usually has a separate brand identity and a low price. Its quality is usually lower than that of the main brand; it may only be temporarily on the market; and its purpose is to hold customers without having to lower the price of the main brand.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Leathnú ar líne amháin de phríomhbhranda a chuireann táirgeoir amháin ar an margadh chun dul in iomaíocht dhíreach le táirgí ar phraghas níos ísle atá le fáil ar mhargadh ar leith. De ghnáth bíonn ainm branda nach ionann agus an príomhbhranda ar an mbranda troda agus praghas íseal. Bíonn a cháilíocht níos ísle de ghnáth ná cáilíocht an phríomhbhranda; d'fhéadfadh sé gan bheith ar an margadh ach go sealadach; is í a aidhm ná custaiméirí a choinneáil gan é a bheith riachtanach praghas an phríomhbhranda a ísliú.
GAgnólacht fir3 (firm)
gu gnólachta, iol gnólachtaí
gnóthas fir1 (business)
gu gnóthais, ai gnóthais, gi gnóthas
Business » Enterprise & Development A producer or distributor of goods or services.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Táirgeoir nó dáileoir earraí nó seirbhísí.
Local Businesses For....
Gnólachtaí Áitiúla ar son….
» 1 2 3