téarma.ie foclóir.ie teanglann.ie gaois.ie logainm.ie
Ar ais chuig leagan don scáileán Back to screen version
An Bunachar Náisiúnta Téarmaíochta don Ghaeilge
The National Terminology Database for Irish
Gach réimse All domains Roghanna Options
253
Líon torthaí a aimsíodh
Number of matches found
« » 1 2 3
(word of mouth)
GAgréasán fir1 luaidreán
gu gréasáin luaidreán
(scéal scéil)
Business » Enterprise & Development An unofficial means of transmission of information (often of a secret or private nature) or rumour.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Bealach neamhfhoirmiúil ina ndéantar faisnéis (rúnda nó phríobháideach, go minic) nó ráfla, a scaipeadh.
I heard it through the grapevine.
Chuala mé é dúirse dáirse.
GAteanndíol fir3
gu teanndíola
Business » Enterprise & Development A selling approach in which the salesperson attempts to control the sales interaction and pressure the customer to make a purchase.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Cur chuige díola ina ndéanann an díoltóir iarracht an t-idirghníomh díolacháin a ríalú agus brú a chur ar an gcustaiméir ceannach a dhéanamh.
Business » Enterprise & Development (Of an income payment such as a wage, or the value of an asset such as a house) Connected to a Price Index in some predetermined proportion, so that, for example, if the retail price index increases, a wage payment will be automatically adjusted by the same proportion. Indexation is a means of protecting the purchasing power of an income payment or the value of an asset against erosion by inflation.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt (Ag tagairt d'íocaíocht ioncaim ar nós pá, nó do luach sócmhainne ar nós tí) Nasctha le hInnéacs Praghsanna i gcomhréir réamhshocraithe éigin, ionas, mar shampla, má mhéadaíonn an t-innéacs praghsanna miondíola go méadófar íocaíocht pá go huathoibríoch sa chomhréir chéanna. Modh is ea innéacsú le cumhacht ceannaithe íocaíochta pá nó luach sócmhainne a chosaint in aghaidh creimthe de bharr boilscithe.
GAsaolré bain4
gu saolré, iol saolréanna
Business » Enterprise & Development The course of human, cultural, etc., existence from beginning through development and productivity to decay and ending.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Beatha duine, cultúir, etc. óna thús, trí fhorbairt agus torthúlacht go meath agus deireadh.
(shops)
GAbleid bain2 siopalainne
gu bleide siopalainne, ai bleideanna siopalainne
Business » Enterprise & Development A method of data collection in which interviewers in a shopping mall stop or intercept a sample of those passing by to ask them if they would be willing to participate in a research study; those who agree are typically taken to an interviewing facility that has been set up in the mall where the interview is conducted.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Modh bailithe sonraí ina stopann agallóirí i siopalann roinnt áirithe de na daoine atá ag dul thar bráid chun a fhiafraí díobh an mbeidís toilteanach a bheith páirteach i staidéar taighde; de ghnáth, tugtar iad siúd atá toilteanach chuig saoráid agallóireachta atá curtha ar fáil sa siopalann agus cuirtear faoi agallamh ansin iad.
GAdéantúsaíocht bain3
gu déantúsaíochta
monarú fir
gu monaraithe
monaraíocht bain3
gu monaraíochta
Business » Enterprise & Development Converting raw materials into a completed product by a mechanical, electrical, or chemical (i.e., not manual) process.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Amhábhar a thiontú ina earra críochnaithe trí phróiseas meicniúil, leictreach nó ceimiceach (.i. ní de láimh)
manufacture for specific uses
déantúsaíocht le haghaidh úsáidí sainiúla
Manufacture means any kind of working or processing including assembly or specific operations.
Ciallaíonn monarú aon saghas oibrithe nó próiseála, lena n-áirítear oibríochtaí cóimeála nó oibríochtaí sonracha.
any venture or concern in the nature of trade, commerce or manufacture
aon fhiontar nó ghnóthas de ghnó trádála, tionscail nó monaraíochta
GAtaighde fir4 margaidh
gu taighde mhargaidh
Business » Enterprise & Development Process of making investigations into the characteristics of given markets, e.g. location, size, growth potential and observed attitudes.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Próiseas imscrúdaithe maidir le hairíonna margaí áirithe, e.g., suíomh, méid, acmhainn fáis, agus an meon atá tugtha faoi deara sna margaí sin.
Business » Enterprise & Development The proportion of the total supply of a product (usually in terms of value rather than quantity) controlled by any one particular firm or company.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt An chomhréir de sholáthar iomlán táirge (i dtéarmaí luacha seachas cainníochta de ghnáth) a ndéanann gnólacht nó cuideachta áirithe amháin í a rialú.
GAmargaíocht bain3 (toradh)
gu margaíochta
margú fir (próiseas)
gu margaithe
Business » Enterprise & Development 1. The management process responsible for identifying, anticipating and satisfying consumer requirements profitably. (Institute of Marketing definition 1975) 2. Fundamental policy forming activity devoted to selecting and developing suitable products for sale-promoting and distributing these products in a manner providing the optimum return on capital employed.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt 1. Próiseas ina scrúdaítear mianta agus riachtanais an mhargaidh agus ina sásaítear iad trí earraí agus seirbhísí a mhalartú, sa chaoi is go mbíonn na ceannaitheoirí sásta agus go dtuilleann na díoltóirí brabús. (sainmhíniú na hInstitiúide Margaíochta 1975) 2. Bunghníomhaíocht déanta polasaí a dhíríonn go hiomlán ar tháirgí oiriúnacha a roghnú agus a fhorbairt do thionscnaimh dhíolacháin agus ar na táirgí seo a dháileadh ar bhealach a sholáthraíonn an toradh optamach ar chaipiteal.
meascadh fir margaíochta dímholta/superseded
gu measctha margaíochta
Business » Enterprise & Development The levels and interplay of the constituent elements of a product's or service's marketing efforts, including product features, pricing, packaging, advertising, merchandising, distribution, and marketing budget, especially as decisions relating to these elements affect sales results.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Leibhéil na gcomheilimintí, agus a n-imirt ar a chéile, in iarrachtaí margaíochta táirge nó seirbhíse, lena n-áirítear gnéithe den táirge, praghsáil, pacáistiú, fógraíocht, marsantacht, dáileadh agus buiséad margaíochta, go háirithe mar a fhearann cinntí i dtaca leis na heilimintí seo ar thorthaí díolachán.
GAplean fir4 margaíochta
ai pleananna margaíochta
Business » Enterprise & Development 1. A strategy devised for marketing a product or service. 2. A comprehensive document containing background and supportive details for a marketer's objectives and strategies.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt 1. Straitéis a cheaptar chun táirge nó seirbhís a chur ar an margadh. 2. Doiciméad cuimsitheach ina mbíonn sonraí faoi chúlra agus sonraí a threisíonn le haidhmeanna agus le straitéisí margóra.
GAtaighde fir4 margaíochta
gu taighde mhargaíochta
Business » Enterprise & Development The systematic gathering, recording, analyzing, and use of data used to promote the marketing of goods and services.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Tiomsú, taifead, anailís agus úsáid chórasach sonraí chun margaíocht earraí agus seirbhísí a thionscnamh.
GAlíonrú fir
gu líonraithe
Business » Enterprise & Development Communicate or foster relationships with a network of people, for personal or business advantage.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Gaol a chothú nó cumarsáid a dhéanamh le gréasán daoine ar mhaithe le leas pearsanta nó eagrais.
ENniche s
(suitable position, role)
GAnideog bain2
gu nideoige
Business » Enterprise & Development Narrow market segment in which a manufacturer or supplier believes he can sucessfully compete with his product or service.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Deighleán cúng margaidh a gcreideann déantúsóir nó soláthraí gur féidir lena tháirge nó lena sheirbhís dul in iomaíocht ann go torthúil.
GAcumarsáid bain2 neamhbhriathartha
gu cumarsáide neamhbhriathartha
Business » Enterprise & Development 1. general: the sharing of ideas without the use of words. 2. general: the act of imparting or interchanging thoughts, attitudes, or information without words. 3. marketing research: used as a factor determining consumer attitudes and beliefs pertaining to a product or service.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt 1. ginearálta: smaointe a chomhroinnt gan úsáid a bhaint as focail. 2. ginearálta: gníomh trína roinntear nó a malartaítear smaointe, dearcadh, nó faisnéis gan focail. 3. taighde margaíochta: úsáidtear é mar fhachtóir chun dearcadh agus tuairimí tomhaltóirí a dhearbhú i dtaca le táirge nó seirbhís.
GApaitinn bain2
gu paitinne, iol paitinní
Business » Enterprise & Development 1. A government grant to an inventor to protect the results of an invention. 2. The legal right of exclusive use and licensing granted by a government to the person who invents something. An invention is patentable if it is useful.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt 1. Deontas rialtais d'aireagóir chun torthaí fionnachtana a chosaint. 2. An ceart dleathach ar úsáid agus ceadúnú eisiach a bhronnann rialtas ar an té a d'aireag rud. Is féidir paitinn a fháil d'aireagán má tá sé úsáideach.
GAbeartas fir1 praghsanna
gu beartais praghsanna
beartas fir1 i leith praghsanna dímholta/superseded
Business » Enterprise & Development The broad guidelines used by a retailer in making pricing decisions. This policy reflects the retailer's position regarding factors such as competing stores, costs, promotional expenditures, etc.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Na treoirlínte ginearálta a úsáideann miondíoltóir chun cinntí praghsála a dhéanamh. Léiríonn an polasaí seo dearcadh an mhiondíoltóra maidir le nithe ar nós siopaí ilrannacha atá in iomaíocht leis, costais, caiteachas ar thionscnaimh, etc.
GApraghsáil bain3
gu praghsála
Business » Enterprise & Development Setting and/or changing the cost to the consumer for a service or item.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Ag socrú agus/nó ag athrú an chostais don chustaiméir ar sheirbhís nó ar earra.
Business » Enterprise & Development Gathering market data in the field by a firm or individual to examine a specific retailing or marketing problem or situation.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Gnólacht nó duine aonair ag bailiú sonraí margaidh allamuigh chun scrúdú a dhéanamh ar fhadhb nó ar shuíomh áirithe miondíola nó margaíochta.
GAtáirge fir4
gu táirge, iol táirgí
Business » Enterprise & Development A physical item, especially one to which value has been added, offered for sale. Consists of a tangible product (a physical object or service package seen as the thing to be sold), an extended product (the unseen services and ancillary features such as packaging that accompany a tangible product), and the generic product (the essential benefit sought by the buyer in the product).
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Mír fhisiciúil, go háirithe ceann ar cuireadh breisluach leis, a chuirtear ar díol. Séard atá ann ná táirge inláimhsithe (oibiacht fhisiciúil nó pacáiste seirbhísí a fheictear mar rud atá ar díol), táirge leata (na seirbhísí agus na gnéithe teagmhasacha nach léir, e.g., an pacáistiú a ghabhann le táirge inláimhsithe), agus an táirge cineálach (an bunsochar a lorgaíonn ceannaitheoir sa táirge).
Computers, Computer Science A physical item, especially one to which value has been added, offered for sale. Consists of a tangible product (a physical object or service package seen as the thing to be sold), an extended product (the unseen services and ancillary features such as packaging that accompany a tangible product), and the generic product (the essential benefit sought by the buyer in the product).
Ríomhairí, Ríomheolaíocht Mír fhisiciúil, go háirithe ceann ar cuireadh breisluach leis, a chuirtear ar díol. Séard atá ann ná táirge inláimhsithe (oibiacht fhisiciúil nó pacáiste seirbhísí a fheictear mar rud atá ar díol), táirge leata (na seirbhísí agus na gnéithe teagmhasacha nach léir, e.g., an pacáistiú a ghabhann le táirge inláimhsithe), agus an táirge cineálach (an bunsochar a lorgaíonn ceannaitheoir sa táirge).
GAforbairt bain3 táirgí
gu forbartha táirgí
Business » Enterprise & Development The generation of new ideas for new or improved goods to be added to or to replace existing items.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Giniúint smaointe nua d'earraí nua nó d'earraí feabhsaithe le cur le hearraí atá ann cheana féin nó le cur ina n-ionad.
Business » Enterprise & Development The typical sales pattern of a product over time from its introduction on to the market and its eventual decline as it is displaced by new, more innovative products or until demand for it falls, due to a change in consumer tastes.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Patrún tipiciúil díola táirge thar am óna thionscnamh ar an margadh go dtí a mheath faoi dheoidh de réir mar a thagann táirgí nua, níos nuálaí ina áit nó go dtí go dtiteann an t-éileamh air, de thoradh athraithe i mianta an tomhaltóra.
(process)
GAtáirgeadh fir
gu táirgthe
(rud á dhéanamh)
Business » Enterprise & Development The conversion process for transforming inputs such as materials, labour and capital into goods and services.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt An próiseas tiontaithe chun ionchuir ar nós ábhair, oibre agus caipitil a aistriú go hearraí agus seirbhísí.
(proposed plan)
GAtogra fir4
gu togra, iol tograí
proposal from the Institute to modify programmes
togra ón Institiúid le cláir a athrú
proposal for an Irish speech synthesizer
togra le haghaidh sintéiseora don Ghaeilge
the proposals consist of
is éard atá sna tograí ná
GAcuideachta bain4 phoiblí
gu cuideachta poiblí, iol cuideachtaí poiblí
Business » Enterprise & Development A company whose shares are traded freely on a stock exchange.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Cuideachta a dtrádáiltear a scaireanna gan bhac ar stocmhalartán.
GAcaidreamh fir1 poiblí
gu caidrimh phoiblí
Business » Enterprise & Development 1. The process of influencing the attitudes and opinions of a group of persons in the interest of promoting a person, product, idea, institution, and so on. 2. The degree to which such entities have obtained understanding and goodwill from their publics.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt 1. Próiseas chun tionchar a imirt ar dhearcadh agus ar thuairimí grúpa daoine ar mhaithe le duine, táirge, smaoineamh, institiúid, agus a leithéid, a chur chun cinn. 2. An méid de thuiscint agus de dhea-mhéin atá faighte ag aon cheann dá leithéid thuas ón bpobal.
GAceistneoir fir3
gu ceistneora, iol ceistneoirí
Business » Enterprise & Development A document that is used to guide what questions are to be asked respondents and in what order, and sometimes lists the alternative responses that are acceptable.
Gnó » Fiontraíocht & Forbairt Doiciméad a úsáidtear mar threoir maidir le ceisteanna atá le cur ar fhreagróirí agus maidir leis an ord ina bhfuil siad le cur, agus uaireanta liostaíonn sé na freagraí éagsúla atá inghlactha.
« » 1 2 3